Doba je dnes velmi hektická a jsme naučeni konzumovat informace na internetu velmi rychle. Předtím, než spustíme nějaké video, se velká většina z nás podívá na to, jak je dlouhé. V tomto článku se podíváme na to, jaká je ideální délka videa, abyste udrželi pozornost vašich diváků.
Aplikace SumoMe, která se zaměřuje především na heatmapy, což je nástroj, který dokáže skenovat, jak se lidé chovají na webu, sledoval 650 000 uživatelských chování a zjistil, že pouze 20 % uživatelů čte články od začátku do konce. Budu snažit udělat tento příspěvek krátký, abych nepřišla o 80 % z vás, kteří články nečtete až do konce 🙂
Nebo se můžu rozhodnout natočit na dané téma místo textu video, což mnohonásobně zvyšuje míru toho, že se k vám můj obsah dostane.
Pojďme si nyní povědět, jaké jsou (nejen) naše postřehy z video praxe:
Nezapomeňte, že jinak neexistují žádná striktní pravidla: I když je 90 sekund dost času na to, aby video bylo stručné a přesto zaujalo, může stejně tak trvat delší či kratší dobu. Pokud má video zajímavý obsah, lidé udrží pozornost, i když bude trvat déle, než určuje průměr.
Pokud se jedná o seznamovací animované video, které slouží většinou pro nové zákazníky, doporučuji délku 90 sekund. Pokud máte ale například článek ve video podobě tak jako nyní já, tak takové video může trvat i několik minut. Doporučuji ale ideálně tak do 5 minut max.
Videa na Youtube jsou zhruba 10x delší než na Facebooku. Pokud chcete video prezentovat například na Facebooku, doporučuji vám si vytvořit cca 15-20 sekundový spot, který bude odkazovat na delší verzi videa, kterou máte například na webu.
Před tím, než začnete psát scénář vašeho videa, rozmyslete si, co je cílem videa, zda-li je to seznamovací video na vzbuzení zájmu nových zákazníků nebo je to například videočlánek na váš blog. Podle účelu videa a cílové skupiny pak zvolte i délku videa.
Více (video) článků naleznete na mém blogu animacka.cz nebo se přihlašte k odběru mých videí na Youtube.