Kam nahrávat explainer videa, na Vimeo, nebo YouTube?

24.8. 2018 (Aktualizováno: 21.5. 2019)Markéta Brožová4632x0 Komentářů

Máte připravené animované video a přemýšlíte, kam ho nahrát? Pak jste tu správně. Na internetu jistě najdete mnoho hostingových platforem. Mezi nejvyužívanější však patří YouTube a Vimeo.  Jaký je mezi nimi rozdíl a kam byste měli upřít vaši pozornost? V tomto příspěvku se s vámi podělíme o přehled služeb a výhod obou z nich. Pojďme na to!

Vimeo

Tato platforma vyniká specifickým typem uživatelů. Navštěvují ji především umělci, filmaři či designéři. Podobně jako YouTube, představuje i Vimeo jednu z nejoblíbenějších platforem ke sdílení videa.

Pojďme se na ni podívat blíž.

Vzhled a dojem

Vimeo dodá vašim videím elegantní a sofistikovaný nádech. Můžete si také uzpůsobit vzhled přehrávače tak, aby korespondoval s vaší značkou.

Uživatelé

Platforma má přes 200 milionů uživatelů, především profesionálů. Je tedy velmi dobrou alternativou, pokud cílíte na filmaře, designéry a umělce obecně.

SEO

V tomto ohledu dosahuje Vimeo v porovnání s YouTube nižších výsledků. Optimalizace vašich videí pro vyhledávače je důležitá, pokud však stejné video umístíte na Vimeo a YouTube zároveň, je pravděpodobnější, že diváci si skrze vyhledávač najdou cestu spíše k portálu YouTube. Pokud jde o traffic, Vimeo směřuje diváky na svou stránku, a nikoliv tu vaši.

Reklamy

Prostředí Vimea je čisté a bez reklam, což může být pro některé uživatele rozhodující. Navzdory tomu nabízí Vimeo reklamy ve formě pop-up (vyskakovacích) oken.

Kvalita

Vimeo umožňuje nahrávání 4K videí. Přehrávač se však nepřizpůsobuje internetovému připojení uživatele. Pokud má tedy divák pomalý internet, video se nepřehraje a může docházet k situacím, kdy si někteří lidé myslí, že video zkrátka nefunguje.

Statistiky

V základní verzi umožňuje Vimeo sledovat statistiky o počtu zhlédnutí, sdílení, nebo o počtu komentářů. Pokročilé analýzy však zpřístupní jen uživatelům, kteří využívají přinejmenším Vimeo Plus.

Cena

Vimeo nabízí svým uživatelům různá cenová pásma a vybrat si tak můžete podle vašich potřeb (Basic, Plus, Pro a Business). Další informace o cenách naleznete na webu.

YouTube

YouTube je druhým největším vyhledávačem a třetí největší sociální sítí na světě. Na Googlu proto ve výsledcích vyhledávání dosahuje velmi dobrých pozic. Zvláště pak, pokud zadáte klíčová slova obsahující pojem „video.“ Je také přední sítí ke sdílení videa. Pokud lidé přemýšlí o tom, že svá videa budou prezentovat, je tento portál většinou jejich první volbou.

Vzhled a dojem

YouTube neumožňuje přizpůsobit přehrávač vaší značce. Přehrávač, videa a celá stránka mají tak v rámci celé platformy pevně daný univerzální vzhled.

Uživatelé

YouTube má přes miliardu uživatelů všech věkových kategorií. Je proto skvělým místem ke sdílení videí, u kterých chcete získat široký dosah. Skvěle se hodí také k budování povědomí o vašem podnikání.

SEO

Vlastníkem YouTube je Google, což jistě vysvětluje mnohé. Určitě si umíte představit, jakých výsledků dosahují ve zmíněném vyhledávači videa umístěná na této platformě. Ne, není to náhoda. Pokud jde o traffic, pak YouTube stejně jako Vimeo přivádí návštěvníky na svou stránku, a nikoliv na váš web.

Reklamy

Reklamy se na YouTube vyskytují v hojné míře, což některým návštěvníkům může připadat otravné, nebo dokonce rušivé.

Kvalita

Podobně jako Vimeo umožňuje YouTube nahrávání 4K videí. Rozdíl je v tom, že YouTube kvalitu videa přizpůsobí vašemu internetovému připojení. Pokud máte internet pomalý, video se přehraje, ale bude mít nižší kvalitu.

Statistiky

Analytické nástroje platformy YouTube jsou vcelku obsáhlé. Můžete tak získat přístup k datům o sledovanosti videí, o aktivitě diváků, o tom, jaká zařízení používají, odkud pochází, zda se k vám vrací, a mnoho dalšího.

Cena

Tato platforma je zcela zdarma, k jejímu používání však potřebujete účet od Googlu.

Závěrem

Kdo je vítězem? To, kterou platformu nakonec vyberete, závisí na mnoha faktorech. Roli hraje typ vašeho podnikání, cílové publikum, a pak také to, které funkce jsou pro vás nejdůležitější. Obě platformy nabízí skvělé prostředí k tomu, abyste ve světě video marketingu byli úspěšní.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů