Jak měřit úspěšnost videí na vstupních stránkách

10.7. 2018 (Aktualizováno: 9.7. 2018)Markéta Brožová2965x0 Komentářů

Videa pomáhají vstupním stránkám dosahovat lepších výsledků a zlepšují konverzní poměr. To platí zejména v případě, pokud prodáváte složitý produkt, který musíte představit zajímavě a rychle i během několika málo sekund, pokud pracujete v jednotvárném průmyslu, který může zajímavé video oživit, nebo pokud prodáváte něco, co je ve své podstatě vizuální.

Dobře známé statistiky o počtu sdílení, významu umístění ve vyhledávači a celkové síle videa jako nejpřesvědčivějšího online média jsou i pro vstupní stránky stále pravdivé.

Aby však vstupní stránky působily dobře, musí být přehledné, čisté a bez jakéhokoliv rozptylujícího prvku. Umístění videa je tak choulostivou záležitostí, kterou je třeba správně provést. Učiňte z kvalitních videí klíčovou součást vašich vstupních stránek – ujistěte se, že postupujete podle následujících pokynů.

Porušte (téměř) neporušitelné pravidlo automatického přehrávání

Měli byste pro své stránky nastavit automatické přehrávání videí? Odpověď zní ne!

Existuje jen několik málo bolestivějších zkušeností, než když navštívíte webové stránky, všimnete si, že je váš prohlížeč rázem pomalejší a najednou … Spadnete leknutím ze židle, protože jste nebyli připraveni na takový příval zvuků. Pokud chtějí lidé video přehrát, vždycky můžou stisknout play. Pro toto pravidlo neplatí téměř žádné výjimky.

Jednou z nich jsou však vstupní stránky. Jejich cílem by totiž mělo být to, aby svým potenciálním kupcům sdělili požadovanou výzvu k akci co nejrychleji – bez skrupulí a dalšího rozptýlení. Nové nástroje, jako například Spaces, se dokonce zaměřují na správné umístění produktů v rámci sociálních sítí, aby se tak zmírnila ztráta zákazníků před tím, než se dostanou na vaše stránky.

Jak ukazuje tenhle tutorial, čas je drahý. Od příchodu návštěvníka na stránky máte tak jen pár sekund na to, abyste ho zaujali, jinak riskujete snížení konverzního poměru. Pokud je video připraveno k přehrání, usnadněte návštěvníkům práci a nenuťte je, aby museli stisknout play. Mnoho stránek navíc videa neobsahuje a návštěvníci ho tak nemusí očekávat. Pokud nepodniknou patřičné kroky, znamená to, že by si videa vůbec nemuseli všimnout – pokud nezvolíte automatické přehrávání.

Tip: Naučte se, jak vložit video na vstupní stránku

Vyzkoušejte různé délky videa

Pokud existuje jedna proměnná, kterou je třeba na vstupních stránkách vyzkoušet, je to délka videa. Obecně platí, že by délka měla být co nejkratší, aby si zachovala to nejdůležitější sdělení. Skutečnost je však taková, že s každým dalším zkrácením a ořezem zmizí i přesvědčivé informace.

Téměř vždy tak stojí za to vyrobit video ve dvou různých délkách a změřit metriku každého z nich, abyste zjistili, jestli těch pár vteřin opravdu něco změní. Neměli byste však zkoušet krátké a dlouhé video, vyzkoušejte naopak krátké a ještě kratší.

Použijte ty správné rozměry

Použijte kalkulátor pro výpočet poměru stran, abyste se ujistili, že šířka i výška vašeho videa je správná. Pokud budou rozměry špatné, vaše video bude zkreslené. A zkreslený obraz vypadá amatérsky a nehezky.

Nezapomeňte, že video je výkonný nástroj SEO optimalizace

Unbounce nám připomíná, že stránky obsahující video mají 50x větší pravděpodobnost, že se objeví na první stránce Google. Optimalizujte proto své video za pomoci SEO výběrem několika dobře zvolených klíčových slov – samozřejmě s odpovídajícími názvy a popisy – a pro vyhledávače vytvořte video sitemapu.

Dobře udělané video může zvýšit poměr prakticky čehokoliv, včetně konverze a prodeje. Může také pomoci vysvětlit váš produkt. Může zaujmout. A může pomoci s propagací obchodní značky. Ale co je nejdůležitější, dokáže sdělit informace přesvědčivě a v rekordně krátkém čase, který lidé v průměru na stránce stráví. Měly by tedy vaše stránky obsahovat video? Ano, ale jen pokud je optimalizováno a navrženo přesně pro váš web.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů