Není těžké pochopit, proč jsou animovaná videa dobrým prostředkem pro propagaci podnikání jakékoliv velikosti. Nejen, že váš produkt či službu skvěle vysvětlí, ale pomáhají také prodloužit dobu, kterou návštěvníci na vašich stránkách stráví. To následně může vést k větší míře konverze. Mnoho lidí má nicméně problém využít jejich potenciál naplno. Nestačí, když máte profesionální animované video, které pro vás vytvořila vybraná společnost. Pokud jej nikdo neuvidí, nebude moci dělat svou práci.
Pokud už máte animované explainer video, jeho kvalit nejlépe využijete na sociálních sítích. Ať už se podíváte na Facebook, Twitter, nebo jinou platformu, není těžké zjistit, že vliv sociálních médií je větší než kdy jindy. Počet jejich uživatelů v posledních letech značně vzrostl. Na konci roku 2016 používalo sociální sítě více než 2,8 milionů lidí, celosvětově nejoblíbenější byl mezi uživateli Facebook. Na počátku vzniku těchto služeb měli profil na sociálních sítích především teenageři. Věkový profil uživatelů se pohyboval v rozmezí 16-30 let. To se však změnilo a tato média dnes lákají všechny věkové kategorie. Jejich prostřednictvím tak můžete oslovit velké množství lidí, bez ohledu na to, odkud a v čem podnikáte.
Podíváme se na různé způsoby, jak lze explainer video na sociálních sítích využít, a zaměříme se na osvědčené postupy, které je třeba dodržet, pokud chcete s videem v těchto vodách uspět. Ať už se jedná o video marketingové, firemní, nebo video, kterým prostě jen chcete něco vysvětlit, potřebujete, aby mělo na sociálních sítích velký dosah.
Bez toho se návštěvnost vašich stránek a konverzní poměr rozhodně nezvýší.
Aby se investice do explainer videa vyplatila, musí být vidět. A i když bude video sebevíc levné, bez použití na sociálních sítích je prakticky zbytečné. Jak tedy správně optimalizovat.
Většina uživatelů sociálních sítí vyhledává především informace, které si mohou rychle přečíst nebo se na ně podívat během několika minut. Dlouhé video tak pravděpodobně nebudou chtít sledovat. Pokud je video příliš dlouhé, hrozí nebezpečí, že bude diváky nudit namísto toho, aby je zaujalo a poskytlo jim zajímavé informace. Snažte se proto videa vytvářet tak, aby měla délku do dvou minut. Pokud je záznam moc dlouhý, zvažte jeho rozdělení do několika menších videí, které nahrajete samostatně.
Záměrem explainer videa není to, aby uživateli poskytlo informace o produktu či službě do posledního detailu. Mnohem efektivnější je, pokud marketingové video obsahuje pouze důležité a zajímavé údaje. Nezahrnujte diváky dlouhými větami a množstvím nerelevantních informací. Zůstaňte pouze u toho, co opravdu potřebují vědět.
Pokud diváka zaujmete, další informace si dohledá později. Jak už jsme zmínili, sociální sítě jsou prostředím, kde můžeme rychle najít velké množství informací. A pokud diváky nezaujmete dostatečně rychle, odejdou jinam. Pamatujte na to, že explainer video má prodloužit dobu, kterou návštěvník na vašich stránkách stráví. Nedávejte mu proto záminku k tomu, aby odešel pryč.
Název explainer videa je důležitou součástí, jak optimalizovat video pro použití na sociálních sítích. Možná je snazší vymyslet titulek, který nebude tak originální. Ale přiměje pak diváky k tomu, aby si video pustili? Nemyslíme si. Tvorbě zajímavého titulku videa byste proto měli věnovat dostatek času.
Například titulek „Podívejte se na náš nejnovější produkt“ nezní zdaleka tak zajímavě jako: „Tento produkt změní váš život.“ Úkolem titulku je oslovení velkého množství lidí. Informace o tom, komu je video určeno, by tak měly zůstat stranou, odvádí pozornost. Vyberte takový název, který zapůsobí na všechny a vyvolá dojem, že se na video zkrátka musí podívat.
Je také důležité, aby titulek obsahoval relevantní klíčová slova. Pokud někdo daná klíčová slova vyhledá, měl by najít cestu k vašemu videu.
Miniatura videa je to první, co při brouzdání na sociálních sítích vidíme. Právě podle ní se mnoho lidí rozhodne, jestli má cenu se na video koukat. Musíte tedy zaujmout pozornost a přesvědčit diváky, aby se podívali. Vyberte vtipnou a zajímavou miniaturu, která se odlišuje od ostatních videí. Mnoho videí se v záplavě ostatních ztratí. To vaše tedy musí být dostatečně poutavé.
Tento tip se nehodí pro všechna videa, ale pokud má video hodně obsáhlý hlasový komentář, může být zejména pro cizince těžké mu porozumět. Zvažte proto přidání titulků. Zvýšíte tak nejen počet lidí, kteří videu porozumí, ale poroste také jeho dosah. Pokud je video například v angličtině a firma nabízí své služby také španělskému publiku, můžete přidat španělské titulky, aby bylo srozumitelné napříč zeměmi.
Explainer videa sice využíváme k tomu, abychom propagovali produkt, ale měli bychom také zůstat v kontaktu s publikem a podpořit je v tom, aby u nás nakoupili. Toho docílíme právě přidáním výzvy k akci. Video, které žádnou výzvu k akci neobsahuje, diváky nijak nepodpoří. Oni jej tak pouze zhlédnou a nedojde ke konverzi.
Pokud video obsahuje informace o tom, kde se dá nalézt více informací – tedy pokud je v něm uvedená třeba webová stránka nebo nějaký jiný odkaz – divák bude po jeho zhlédnutí nejen hledat více informací, ale stráví také čas na vašich stránkách. Snížíte tak míru opuštění, a naopak prodloužíte dobu sledování videa.
U explainer videa neexistuje žádný univerzální postup, každé video by mělo být osobní a ve vašem byznysu jedinečné. Ať už se rozhodnete vytvořit animované video s kreslenými postavičkami, video ve stylu bílé tabule nebo něco úplně jiného, měli byste volit v závislosti na typu vašeho podnikání. I to je důvod, proč vám explainer videa nejlépe vytvoří profesionální agentura. Budete si tak jistí, že je pro váš byznys vhodné a obsahuje relevantní popisky, loga i obrázky.
Lidé jsou na sociálních sítích zvyklí sledovat video ve vysoké kvalitě. Ať už tedy ke sdílení použijete YouTube nebo jinou hostingovou platformu, uživatelé kvalitu videa poznají. Kvalita videa dělá dojem. Nejen, že bude na první pohled jasné, že jste videu věnovali čas i peníze, ale bude mnohem zábavnější ho sledovat. Čistější provedení a dobrá grafika zkrátka zaujme. Všechno dohromady pak pobídne diváky k tomu, aby video sledovali tak dlouho, jak jen to je možné. Pokud naopak uvidí video mizerné kvality, okamžitě kliknou jinam a bude jim jasné, že na tohle se dívat nechtějí.
Teď už to víte. Představili jsme osm způsobů, jak na to. Pokud videa nepřizpůsobíte, patrně nedosáhne tak dobrých výsledků a čísla sledovanosti budou nižší. Pokud se tímto návodem naopak budete řídit, máte šanci, že vaše video bude plnit přesně to, co má. Představí službu nebo produkt, zvýší čas strávený na vašich stránkách a konverze porostou.