Příprava marketingové strategie: Kolik videí mít?

17.8. 2018 (Aktualizováno: 18.8. 2018)Markéta Brožová3378x0 Komentářů

Každý obchodník ví, že video obsah je tím nejlepším způsobem, jak zvýšit prodej a konverze. Existuje mnoho důvodů, proč byste ve své marketingové kampani měli využívat videa.A až vám tyto důvody přiblížíme, rozhodnete se video ve svém podnikání využít i vy. Jedno ale nestačí.

Každý typ video obsahu slouží k jinému účelu a je tak účinný v různých fázích nákupního procesu – během této cesty se potřeby vašich diváků mění a obsah sdělení se jim proto musí přizpůsobit také.

Jedno video to nezvládne. Můžete mít vzdělávací video, které během první fáze udělá zázraky … Ale co potom? V dalších fázích už stačit nebude.

Tajemstvím úspěchu je proto vytvořit tolik videí, abyste během celé nákupní cesty byli schopní vyhovět všem potřebám cílového publika. Předtím ovšem musíte jejich potřeby znát. Začněte proto tím, že poznáte všechny fáze nákupního procesu od A do Z.

Pojďme na to.

Základy inbound marketingu

Cesta návštěvníka je v marketingu aktivním procesem, během kterého se stává platícím zákazníkem. Základem každé marketingové kampaně je volba správného obsahu.

Podívejme se, jak inbound marketing funguje

Pokud chcete, aby vše správně fungovalo a marketingová strategie slavila úspěch, musíte znát vaše cílové publikum. Jen tak budete vědět, která videa a kdy máte použít. Zjistěte si proto všechny dostupné informace – kdo jsou, odkud pochází, co mají rádi?

Pak analyzujte jejich problémy. Co jim chybí a jak jim můžete pomoci?

A nakonec je čas poznat všechny etapy nákupního cyklu. Pojďme se na ně podívat podrobněji.

Kdy byste měli používat video?

Cílem je pro každou etapu nákupního cyklu použít správný video obsah. Rozlišujeme tři fáze: fázi povědomí, fázi zvažování a fázi rozhodování.

  1. Fáze povědomí je začátkem cesty, kdy si vaše publikum začíná uvědomovat, že má určitý problém. Vaším úkolem je poskytnout jim informace o tomto problému a udělat skvělý první dojem.
  2. Fáze zvažování se nachází přesně v polovině cesty. Diváci již o svém problému ví a aktivně hledají řešení. Přišla vaše chvíle: Ukažte jim, že jim problém pomůžete vyřešit a přesvědčte je, že vaše řešení je to nejlepší!
  3. Fáze rozhodování je okamžikem, kdy se diváci rozhodují, jestli produkt koupí. Rozhodli se problém řešit a nyní porovnávají nejrůznější produkty a značky. Ukažte jim, proč je vaše firma ta nejlepší! \

Pro každou z výše jmenovaných fází existují různé typy videí, které vám v tom pomohou. Nezapomeňte, že vaše publikum má v každé fázi různé potřeby! Vaším úkolem je na potenciální zákazníky zapůsobit a pomoci jim tyto potřeby naplnit.

Podívejme se na typy videí, které můžete použít!

Vyberte ta správná

Existuje mnoho různých typů videí, vybrat to správné ale není těžké! Podívejte se na následující přehled.

Nezapomeňte, že každé video cílí na danou nákupní fázi malinko jinak. Musíte proto použít správné video ve správném okamžiku.

Reklamy

Pro jakou fázi sales funnelu (nebo chcete-li marketingového trychtýře) se hodí: Fáze povědomí

Komerční reklamy jsou nejlepší způsob, jak udělat skvělý první dojem. S nimi budete moci sdílet hodnoty vaší značky se všemi zákazníky.

Jednou z věcí, kterou musíte udělat během fáze povědomí, je zachytit pozornost publika.  A komerčními reklamami se vám to určitě povede! Pokud použijete zajímavé vizuální prvky a poutavý příběh, udržíte pozornost diváků, kteří se o vaší značce budou chtít dozvědět víc.

Vzdělávací videa

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze povědomí

Během fáze povědomí musíte také diváky vzdělávat, aby si své problémy mohli uvědomit. A jak toho docílit lépe, než vzdělávacím videem?

Vzdělávací videa jsou nejen informativní, ale také velmi zábavná a lidé je často sdílí. I proto je vzdělávací video účinným nástrojem.

Animovaná vysvětlující videa

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze zvažování

Explainer (vysvětlující) videa jsou u podnikatelů oblíbená. Dokáží totiž sdělit velmi mnoho informací v relativně krátkém čase.

Jedná se o krátká animovaná videa, která divákům představí vaši firmu, vysvětlí jim, jaký je váš produkt a proč ho potřebují – krátkým, stručným a účinným způsobem.

Vytvořit je můžete v mnoha podobách. Whiteboard animace, kreslený styl, nebo snad motion grafika? Vyberte si druh, který nejlépe ladí s vaší značkou.

Produktová videa

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze zvažování

Většina zákazníků chce ještě před koupí vědět, jak produkt funguje. Je to pochopitelné, chtějí si být jistí, že zrovna váš produkt bude pro ně ten správný. A vy jim musíte dát přesně to, co chtějí.

Nejjednodušší způsob, jak toho docílit, je vytvořit produktové video. Videa o produktech ukazují váš produkt v akci, což je skvělý způsob, jak podpořit konverzi.

Dáte také divákům příležitost zjistit, zda váš produkt skutečně vyřeší jejich problémy. A to je přesně to, co musíte ve fázi zvažování udělat.

Instruktážní videa

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze zvažování

Během fáze zvažování je vaším hlavním cílem, aby diváci pochopili, že když budou využívat váš produkt, budou se mít lépe.

I toho můžete docílit prostřednictvím videa! Instruktážní videa vám pomohou zodpovědět všechny otázky potenciálních zákazníků kreativním způsobem.

Testimoniály

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze rozhodování

Během fáze rozhodování je dále vaším cílem vybudovat důvěru. Proč? Potenciální zákazníci se rozhodují o koupi vašeho produktu. Budou chtít tedy znát názory zákazníků, kteří u vás už nakoupili.

Chtějí zjistit, jestli i oni měli podobné problémy, a jestli jim je váš produkt pomohl opravdu vyřešit.

To je důvod, proč jsou testimoniály (videa obsahující zkušenosti zákazníků) tak důležité: Diváci věří lidem, kteří byli v podobné situaci jako oni. A pokud uslyší, že výrobek měl efekt, jsou na nelepší cestě si ho koupit také.

Firemní videa

Pro jakou fázi sales funnelu se hodí: Fáze zvažování

Dalším skvělým způsobem, jak vybudovat důvěru značky, je ukázat skutečné příběhy, které za ní stojí.  Video mapující příběh vašeho podnikání nebo video o společnosti a o tom, co děláte, představí lidi ve vašem týmu, jejich skutečné příběhy a zkušenosti. Tato videa vám proto pomáhají vytvořit silný obraz vašeho podnikání.

Tím, že svou značku polidštíte a zveřejníte videa zachycující příběh společnosti, budou vaši diváci cítit, že za vaším byznysem stojí reální lidé, na které se mohou skutečně spolehnout.

Pojďme si to shrnout!

Nyní je zřejmé, že ve své marketingové strategii nemůžete mít jen jedno video. Ne pokud chcete, aby vše fungovalo! Pokud má vaše kampaň být úspěšná, musíte využít různé typy videí.

Abyste zjistili, která videa použít a kolik jich má být, musíte detailně znát vaše cílové publikum – jejich potřeby, problémy a chování ve všech fázích nákupního procesu.

A až tyto informace budete mít, budete přesně vědět, jaké jsou otázky a potřeby vašich potenciálních zákazníků, a jak jim také videem odpovíte. Pokud bude mít vaše video skvělý obsah, zvýšíte tak snadno konverze i prodej!

Jestli jste připraveni tvořit poutavá videa i pro vaši značku, dejte nám vědět! Vytvoříme video, které bude odpovídat vašim potřebám.



Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů