Zvuk je u videa stejně důležitý jako obraz. Za mě tvoří kvalitní zvuk 50 % dojmu animace. To, jak kvalitně tedy máme namluvený hlasový projev a zvolenou podkresovou hudbu, může velmi výrazně ovlivnit emoce diváka, buď pozitivně nebo negativně. Přestože je komentář jen mluvenou stopou, kterou přidáte do videa, může vaše animované video velmi vylepšit.
Proto nedoporučuji šetřit na kvalitním moderátorovi, pokud mluvíme například o videoanimaci. Pokud jste na kameře přímo Vy, tak Vám doporučuji zakoupit si nějaký klopový mikrofon. Na internetu si jej můžete pořídit za pár stovek. Např. od Hamy nebo od RODE. Já například používám klopový mikrofon RODE SmartLav, který stál něco kolem 1 500 Kč, který můžete zapojit do Vašeho iphone nebo zrcadlovky. Pokud budete tvořit nějaké video, ať už hrané nebo animované, nezapomeňte na kvalitní zvuk, jinak jsou to vyhozené peníze a čas, protože i když budete mít kvalitní informace, tak dobrý dojem z videa bude zbytečně ztracen vzhledem ke špatné kvalitě zvuku.
Po dlouhou dobu slýcháme mluvený komentář v rozhlase, reklamě, sportovním vysílání, dokumentárních filmech, nebo filmových ukázkách. Vyvinuli jsme si tak pocit důvěry v to, co slyšíme, a když vidíme jakékoliv audiovizuální dílo, naučili jsme se ho konzumovat právě tímto způsobem. Nikoho dnes moc nebaví ve videu něco číst.
Jakýkoliv obsah, který ve vizuální složce vynecháme, můžeme nahradit prostřednictvím mluveného komentáře. Komentář tak vyplňuje koncepční nedostatky a umožňuje vysvětlit detaily, které je obtížnější vysvětlit vizuálně. Když navíc hlasový podklad koresponduje s vizuální stránkou videa, může posílit představu o tom, co jsme prostřednictvím videa znázornili, a dodat obsahu na síle.
Tón, barva Vašeho hlasu, rychlost, jakou mluvíte a správné načasování dodá vašemu videu osobnost. Ať už se snažíte o vaší značce říct, že je přístupná a přátelská, či ji chcete dát punc profesionality a spolehlivé kvality, správně zvolené komentáře vás mohou hravě zastoupit a dodají pocit, že mluvíte přímo k publiku.
Hlas, který vytváří u lidí důvěru, je nejen přínosem, ale je také nezbytný k tomu, aby diváka podpořil a ten tak mohl učinit další krok. Když výzvu k akci „vyslovíte nahlas,“ máte větší šanci, že se dostane k divákovi, který by ji velmi rád využil. Komentáře jsou pro diváky také skvělým vodítkem – ať už se jedná o registraci na webu, nebo dokonce o koupi produktu.
Jaký typ hlasu funguje v tomto případě nejlépe? Z provedených studií vyplývá, že ženské hlasy jsou pro reklamní sdělení nejpřesvědčivější a navíc uklidňují.
Jakýkoliv komentář lze vytvořit z pohodlí domova, i telefony mají dnes totiž kvalitní vestavěný mikrofon, ideálně jak už jsem ale zmínila doporučuji použít externí např. klopový mikrofon. Pokud ale vyvíjíte důležitý projekt a chcete dosáhnout co nejprofesionálnějšího výsledku, nejjednodušší způsob jak toho docílit, je najmout si profesionálního herce. Tito odborníci jsou vyškolení pro práci s mikrofony a umí vytvořit komentáře na takové úrovni, které byste jinak obtížně dosáhli.
To jediné, co musíte k výrobě komentáře poskytnout, je dobře napsaný scénář pro herce. Komentář dodá videu v kombinaci s hudební skladbou profesionální vzhled. Přesně tak, jak jsou diváci zvyklí a jak očekávají. Pokud potřebujete pro Vaše video profesionálního moderátora či moderátorku, mohu Vám s tím pomoci. Podívejte se na mé stránky www.animacka.cz
Pokud máte odpovídající vybavení k tomu, abyste komentář vytvořili, a jste ochotní jeho vzniku věnovat dostatečné úsilí, měli byste mít na paměti následující:
Komentář dá vašemu projektu vždy přidanou hodnotu, bez ohledu na to, jaký typ animovaného videa tvoříte. Tento druh zvukového obsahu tedy rozhodně nezanedbávejte – jde o velkou část toho, co z vašeho videa nakonec učiní podmanivý výtvor.