Proč je výzva k akci ve videu tak důležitá?

6.7. 2018 (Aktualizováno: 3.7. 2018)Markéta Brožová3133x0 Komentářů

Server YouTube vzrostl na popularitě a jeho využití v marketingu sociálních médií zaujalo jednu z předních pozic. Explainer video má tak v celkovém obsahu marketingové strategie významné místo. Důležitá je ve videu silná výzva k akci, abyste divákům sdělili, co se od nich po zhlédnutí videa očekává. Protože jak víme, cílem video marketingu je dosáhnout té nejlepší konverze.

Proč je výzva k akci v explainer videu tak důležitá?

  • Marketingový výzkum předpokládá, že dobrá výzva k akci může mít mnohanásobně lepší dopad na zvýšení interakce, proklik a další odběr.
  • Divák, který zhlédne explainer video až do konce, je snem každého obchodníka. Na konci videa už jste totiž opravdu zaujali, vzbudili zájem o obsah, který jste vytvořili, a lépe tak vidíte, o jaké zboží nebo služby má divák zájem.
  • Výzva k akci je ideální příležitostí ke zvýšení konverze, což je snem každého marketingového odborníka. Z diváků se navíc stávají vaši zákazníci.
  • Výzva k akci udržuje zájem publika, což je obzvláště důležité v prostředí, které rozptyluje jejich pozornost.
  • Výzva k akci je ve formě obrázků nebo výzev, které návštěvníky vybízí k tomu, aby učinili další krok. Tím může být přidání položky do košíku, návštěva webových stránek společnosti, poskytnutí daru, předplacení, nebo získání dalších informací o výrobku.

Různé typy výzev k akci, které můžeme vytvořit:

Některé obecné a důležité akce směrem k divákům:

Odebírat: Slouží divákům k odběru vašeho kanálu.

Prohlédněte si další videa: Napomáhá k tomu, že se vaše videa zobrazí na více místech po celém webu.

Líbí se mi/Sdílet/Přidat do oblíbených: Zeptejte se diváků, nebo jim naopak odpovězte, abyste je povzbudili k napsání připomínek, komentářů, nebo ke zvýšení sledovanosti.

Efektivní výzvy k akci: Jak se chovají?

Výzva k akci by měla reflektovat vaše marketingové a obchodní cíle a slouží mnoha účelům. Níže je několik málo příkladů, jak ji můžete využít.

Výzvy související s odběrem: Zaregistrujte se, Přihlaste se.

Výzvy související s nákupem: Přidat do košíku, Kup teď, ikony nákupního košíku

Informační akce: Přečtěte si, Dozvědět se více, Podívejte se, Přečtěte si více, Podívejte se na video.

Promo zkušební verze: Zkušební verze zdarma, aby si diváci mohli váš produkt či službu před nákupem vyzkoušet.

Stahování: Podobně jako u dalších akcí, výzva k akci vybídne návštěvníky ke stažení vašeho produktu či služby, což vzbudí zájem o váš produkt.

Zahrňte výzvu k akci přímo do videa:

Jedním z nejúčinnějších způsobů je zahrnout výzvu k akci přímo do videa. Existují dva způsoby, jak toho dosáhnout:

  • V průběhu nebo na konci začleňte do videa obrazovku, která ukáže, co má divák dělat dál.
  • Kdykoliv je to možné, zahrňte stejný požadavek hlasové povahy.

Začleňte anotace:

Poznámky jsou skvělým způsobem, jak zahrnout výzvu k akci i do videí, jehož není součástí. Rovněž můžete začlenit klikací odkazy, které zabrání divákům přejít na jiné video, pokud právě začali sledovat to vaše.

Překryvné reklamy YouTube:

Tento způsob je trochu složitější a pravděpodobně si zaslouží samostatný článek. Rozhodně ale stojí za zmínku, že pokud máte pro váš YouTube kanál aktivní službu AdWords, můžete do videí přidat překryvné reklamní vrstvy. Vrstvy mohou, na rozdíl od poznámek, odkazovat kamkoliv na web. A to nejlepší na tom je, že náklady na tuto funkci jsou v současné době nulové. Platíte pouze za zvýšení počtu zhlédnutí, když video chcete v rámci AdWords kampaně topovat.

Grafická reklama a karty

Grafické překrytí může zdůraznit vaši výzvu k akci. Vytvořit lze také grafiku cílenou na vyšší počet komentování a sdílení. Použít můžete i anotaci, aby se na grafickou reklamu dalo po zveřejnění videa kliknout.

Kromě obvyklých výzev k akci …
Výzva k akci může mít různé formy. Když diváky přimějete, aby o vašem produktu nebo službě na pár minut přemýšleli, jde taky o účinnou výzvu. Umí přimět diváky k tomu, aby se spojili s vaši značkou a přemýšleli o tom, jaký váš produkt doopravdy je. Což se v konkurenčním prostředí hodí.

Vždy se ale ujistěte, že reklama zapadá do celkového konceptu a není jen reklamním poutačem na konci videa.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů