Tvorba scénáře

Uvědomujeme si, že scénář je jednou z nejpodstatnějších součástí celku animovaného videa. Je proto třeba věnovat mu péči, kterou vyžaduje. 
Není však třeba, abyste si z tvorbou scénáře dělali starosti! Při společné skype konzultaci si řekneme vše podstatné, nacítíme se do vašeho projektu a vytvoříme vám skvělý scénář na míru. 

Jednoduchý scénář:

Jednoduchý scénář JE v ceně videa.
Tento typ scénáře vyhovuje 80% našich klientů.

V tomto případě je cílem klienta oslovit nové klienty svými produkty nebo službami krátkým a jednoduchým příběhem.

Scénář může dodat klient a naše copywriterka jej zkontroluje a doladí. 

Nebo klient dodá základní podklady ke scénáři naší copywriterce a ta je zpracuje ve spolupráci s klientem. Potřebné podklady se vykomunikují po telefonu, nebo emailem. Vykomunikovat, vytvořit a schválit takovýto běžný scénář nezabre více než 3 dny. Tento typ scénáře vyhovuje 80% našich klientů. Ostatních 20% našich klientů volí druhou variantu a to je složitý zpoplatněný scénář. V takovémto případě jsou zpravidla podklady ke scénáři sofistikované a vyžadují podstatně více času.

Příklad jednoduchého scénáře (přečíst):

Tohle je Karel. Chtěl si pořídit auto, ale je dost chytrý na to, aby ihned po koupi nového přišel o velkou část jeho tržní hodnoty nebo aby platil vysoké úroky za úvěr. Nechce riskovat ani platbu penále za najeté kilometry u operativního leasingu.


A tak vyzkoušel SMART úvěr na roční auto od G-CAR! Má vůz ve skvělé kondici. Platí jen měsíční splátku v podobě propadu jeho tržní hodnoty.
Ta je u rok starého auta minimální. (objeví se graf). A on v něm tak nemá uloženou spoustu peněz, které může využít jinde. Auto vlastní. Realizuje vratku DPH z celé ceny vozu. Veškeré náklady spojené s vozem jsou navíc daňovým nákladem. Také si vybral podle svého přání. Řešit nemusel předepsanou motorizaci ani výbavu”


Navíc získal svobodu. Po dvou letech může auto totiž vyměnit za další, nebo si ponechat stávající. Chcete také auto od G-car? Navštivte www.g-car.cz.

Složitý scénář:

Složitý scénář NENÍ v ceně videa.
Tento typ scénáře vyhovuje 20% našich klientů.

V tomto případě je cílem klienta vysvětlit složité produkty nebo služby na pochopení. A proto je třeba je nejdříve nastudovat a pochopit z naší strany.

Zpravidla jsou podklady ke scénáři sofistikované a vyžadují podstatně více času na zpracování. Pro tyto účely jsou v ceně dva skype hovory a 7dní na zpracování. Většinou se jedná o scénáře k aplikacím, softwarům, nebo k technickým inovacím jako například: úspora vody, energie, recyklace atd.

Scénář níže se může zdát jako jednoduchý. Bylo však třeba pochopit, jak celý systém funguje a předat informace jednoduchou srozumitelnou formou pro běžné uživatele. Složitost scénáře ovlivňuje množství a forma podkladů.

Příklad složitého scénáře (přečíst):

T: Ahoj, jak se daří?
P: Nazdar, Tomáši. Tyjo, suprově. Objevil jsem novej způsob sázení na MBetting.cz.


T: Aje, to je zase nějaké kurzové sázení, nebo tipy na sázky, ne?
P: Pff. Matched Betting je způsob sázení, při kterým nemůžeš prohrát.
T: Jo, tomu tak věřím …
P: Nebuď jak nevěřící Tomáš! Podstata je taková, že vsadíš na všechny možný výsledky zápasu. A reálnej výsledek ti může bejt jedno. Zkrátka: Bonusy + Matematika = Zisk.


T: No, tos mi toho teda vysvětlil. Jak to funguje?
P: Sázka se skládá z kvalifikační sázky a sázky za bonus. Řekněme, že chceš vsadit na tvůj oblíbenej tenis. U kvalifikační sázky vsadíš na výhru hráče. U sázkový burzy, Exchange portálu, na jeho prohru. Nemůžeš prohrát a navíc si odemkneš bonus, kterej vsadíš stejným způsobem, a ze kterýho profituješ. Je to jednoduchý, jen se to musí propočítat.
T: Právě, propočítat!


P: A v tom je ten fór! Sám nic počítat nemusíš. Na MBetting.cz mají automatický nástroje, třeba v podobě kalkulaček nebo kurzovníků. Snadno zjistíš, kolik a kam máš vsadit, aby se ti to vyplatilo!
T: A je to vůbec legální?


P: Jasně, sází s nima už přes …. (číslo) uživatelů! Registruj se do zkušebního tarifu zdarma – když se ti to nebude líbit, nic neriskuješ. Tak se měj – a nezapomeň – www.mbetting.cz!

 

 

Ukázka 4 typů scénářů:

Video bez mluveného slova

 

Video s vypravěčem

 

Video s mluvící postavou (monolog)
Video s mluvícími postavami (dialog)

 
Scénář vám vytvoří slečna Markéta Brožová
copywriterka / projektová manažerka. 

Pro tyto účely komunikuje také perfektní angličtinou a němčinou.
Proto podklady ke scénaři v těchto jazycích pro nás nejsou překážkou.
Scénář v zahraničních mutacích je vždy kontrolován ještě rodilým mluvčím.
Tvorba scénáře v zahraniční mutaci je za příplatek.