Deset způsobů, jak mohou animovaná videa zvýšit váš prodej

29.6. 2018 (Aktualizováno: 26.6. 2018)Markéta Brožová3197x0 Komentářů

Cílem každého podnikání je prodávat co nejvíce.  V tomto konkurenčním prostředí má ale mnoho malých i velkých podnikatelů dilema – jak zvýšit obrat? Obvykle se uchylují k systému AdWords, nebo ve snaze zvýšit návštěvnost svých stránek investují do SEO. Existuje nicméně nová a perfektní prodejní strategie, která vám umožní obrat zvýšit. Jestliže chcete zvýšit konverzi vašeho prodeje, za úvahu by mohlo stát právě explainer video.

Zde je deset způsobů, jak mohou explainer videa zvýšit vaše prodeje:

1. Vtáhne diváky do děje

Víte, jak diváka zaujmout, aby naslouchal, co mu chcete sdělit? Jak získat jeho pár sekund či minut, aby se od Vás dozvěděl, co skvělého pro něj máte a jak mu můžete díky Vašemu produktu či službě pomoci?  Odpovědí je explainer video, které zákazníka okamžitě zapojuje do děje animovaného příběhu . Studie ukazují, že pokud zákazník neprojeví zájem do osmi sekund, ze stránek odchází. Zatímco sáhodlouhé texty mohou diváky odradit, u explainer videa je velká pravděpodobnost, že zaujme.

2. Je snadné jim porozumět

Text lze interpretovat různými způsoby. To znamená, že publikum tak může chybně porozumět stěžejním bodům vašeho podnikání. U explainer videa se Vám toto nestane. Animace se snaží vysvětlit Váš produkt nebo službu velmi jednoduše a zábavně, většinou formou nějakého příběhu typického zákazníka, kde se znázorní problém, který Váš zákazník má a jeho úspěšné řešení díky Vašemu produktu či službě. Explainer video zkrátka jednoduše a rychle vysvětlí ostatním, co nabízíte. Takovéto video by měla správně pochopit i Vaše babička nebo osmileté dítě 🙂

3. Explainer videa jsou novými uživatelskými příručkami

Jak už jsem zmínila, text si můžeme snadno špatně vyložit a chybně ho interpretovat. Explainer video může naopak nudný text nebo příliš hovorného prodejce hravě nahradit. Explainer videa sdělí publiku jasnou a smysluplnou myšlenku vašeho podnikání a webových stránek. Jednou větou můžeme říci, že „explainer video může být takový Váš 24 hodinový obchodník, který nikdy nespí a který může být skvělou součástí vašeho prodejního týmu.“

4. Učiní váš projev nezapomenutelným

Explainer videa můžete použít pro prodejní prezentace, ke školení zaměstnanců, nebo dokonce jako komponenty pro vzdělávací prezentace. Potenciálním klientům, studentům a žákům tak sdělíte všechny informace zábavnou formou.

Srovnejte powerpointovou prezentaci a šedesátisekundové explainer video. Video sdělí všechny vaše myšlenky zajímavým a zábavným způsobem. Diváci se tak budou chtít dozvědět více o vašem produktu nebo službě. Nejen, že z videa budete profitovat online, jeho využití maximalizujete rovněž tím, že ho použijete při prodejních setkáních s Vašimi zákazníky nebo obchodními partnery.

5. Explainer video dodá vašemu byznysu tvář

Stará známá fráze, že „lidé nakupují od lidí“ je stále pravdivá. Zákazník bude nakupovat u společnosti, která se mu více zamlouvá. Vytvořením hlavní animované postavičky, která znázorňuje např. majitele firmy nebo experta v nějakém oboru, umožní divákům vidět za prodejem nejen produkty, ale především osobnosti. Zejména v online podnikání může být nedostatek reálných osob za vaším webem důvodem k selhání obchodu. Explainer video může reflektovat vaši osobnost a dát tak divákům pocit, že nepřišli do prázdného obchodu.    

6.  Zvýší zájem o váš produkt nebo službu

Explainer videa řeknou vašim divákům, proč rádi prodáváte produkty nebo služby a jaké je vaše zapálení pro jejich prodej. Také jim sdělí, proč lidé váš produkt chtějí či potřebují a zvýší tak zájem o váš byznys. Explainer videa jsou ideální k tomu, aby vzbudila zájem a lidé je sdíleli. Jsou zkrátka evergreenem a jejich sledování vede k dlouhodobému zvýšení Vaší konverze.

7. Explainer videa můžeme sdílet

Skvělá věc na explainer videích je ta, že jsou často vtipná a poutavá. Lidé se o ně tak rádi podělí s ostatními. Sdílí obsah prostřednictvím služeb jako Facebook, Twitter a Youtube. Když divák sdílí vaše explainer video, zvyšuje vaše šance na další prodej.

8. Explainer videa se vztahují k vašim zákazníkům

Explainer videa odpovídají divákům na otázku: „Proč bych si měl koupit právě tohle?“ Tím, že znázorní výhody vašeho produktu či služby v reálné životní situaci nebo příběhu, mohou být velmi účinná. Když se lidí vámi nabízená služba či produkt dotýkají, pocítí nutkavou potřebu si je pořídit.

9. Prezentace ve výtahu

Explainer videa jsou ideální na prezentaci ve výtahu. Krátké, třiceti až šedesáti sekundové představení vaší firmy zaměřené na hodnoty, které divákovi nabízíte – doslova výtahový prodej. Výzkum prokázal, že pokud stimulujete zrakové a sluchové vjemy diváka, zvýšíte jeho pochopení o 74 %. Vaše video by proto mělo být klíčem k tomu, abyste vystoupili z davu a sdíleli více informací v kratším časovém úseku.

10. Generují vysokou návštěvnost

Explainer video zapojuje diváky a naléhá na ně, aby na vašich stránkách zůstali delší dobu. Pomáhá předejít nedorozumění návštěvníků a zároveň jim odpoví na otázky, které k vašemu byznysu mají. Videa mají tu moc, že návštěvníky na stránkách udrží delší dobu a sníží míru ‚opuštění‘, tj. sníží rychlost, jakou návštěvníci vaše stránky opouštějí.

Poté, co diváci ukončí sledování videa, je pravděpodobné, že učiní další krok. I to je důvod, proč by jim explainer videa měla nabídnout to, co je pro vás dalším krokem – pobídnout je ke koupi nebo k nezávazné konzultaci, nebo je vybídnout k tomu, aby vám prostě jen zavolali nebo napsali pro více informací.

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů